Menu
Lipiec 2025
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | Sobota | Niedziela |
---|---|---|---|---|---|---|
30 | Informacje z dnia: 1 Lipiec 2025 | 2 | Informacje z dnia: 3 Lipiec 2025 | 4 | 5 | 6 |
7 | Informacje z dnia: 8 Lipiec 2025 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | Informacje z dnia: 22 Lipiec 2025 | 23 | Informacje z dnia: 24 Lipiec 2025 | 25 | 26 | 27 |
Informacje z dnia: 28 Lipiec 2025 | 29 | Informacje z dnia: 30 Lipiec 2025 | 31 | 1 | 2 | 3 |
24
lip
Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2024 r. - Informacja sygnalna
Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od wielu lat pozostają na zbliżonym poziomie. Jednocześnie obserwowany jest trend spadkowy wolumenu ładunków przewożonych przez polskich armatorów żeglugą śródlądową. Do głównych czynników ograniczających przewozy ładunków oraz pracę przewozową w żegludze śródlądowej należą przede wszystkim: niedostateczne zagospodarowanie dróg wodnych oraz niekorzystne warunki nawigacyjne, które wymuszają określone parametry konstrukcyjne jednostek pływających, w szczególności ograniczoną ładowność barek. Uwarunkowania te bezpośrednio przekładają się na skalę realizowanych przewozów. Przy niewielkiej skali przewozów żeglugą śródlądową, wolumen przewiezionych ładunków mierzony w tonach cechuje się wysoką zmiennością wynikającym m.in. z sezonowego lub nieregularnego charakteru tych przewozów.
Czytaj dalej