Menu
Biuletyn Statystyczny Szczecina II kwartał 2021
27.09.2021
Podstawowe informacje charakteryzujące sytuację społeczno-gospodarczą miasta Szczecina m.in. z zakresu rynku pracy, wynagrodzeń, finansów przedsiębiorstw, przemysłu, budownictwa, handlu i bezpieczeństwa publicznego.
Czytaj dalej
Zatrudnienie i wynagrodzenia w województwie zachodniopomorskim w 2020 r. - Informacja sygnalna
16.09.2021
W 2020 r. przeciętne zatrudnienie w województwie zachodniopomorskim wyniosło 294,3 tys. osób i spadło w skali roku o 2,3%.
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto wyniosło 5099,49 zł i ukształtowało się na poziomie o 7,7% niższym niż w kraju. W porównaniu z 2019 r. zwiększyło się ono o 6,9% (w kraju – o 6,6%). Wzrost odnotowano zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym (odpowiednio o 8,0% i 5,9%).
Czytaj dalej
Gospodarka oparta na wiedzy w województwie zachodniopomorskim w 2020 r.
09.09.2021
Analiza sytuacji społeczeństwa informacyjnego oraz nauki i techniki, dotycząca m.in.: wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w przedsiębiorstwach, działalności badawczej i rozwojowej (B+R); działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłowych i w sektorze usług.
Czytaj dalej
Biuletyn statystyczny województwa zachodniopomorskiego - II kwartał 2021
30.08.2021
Podstawowe wskaźniki charakteryzujące sytuację społeczno-gospodarczą województwa m.in. z zakresu rynku pracy i wynagrodzeń, cen, finansów przedsiębiorstw, rolnictwa, przemysłu, budownictwa i handlu i gospodarki morskiej.Przekroje: województwo, podregiony, powiaty, sekcje i działy PKD 2007, wybrane wyroby wg PKWiU, grupy COICOP.
Czytaj dalej
Informacja o podmiotach gospodarki narodowej Lipiec 2021 - województwo zachodniopomorskie
12.08.2021
Informacja o podmiotach gospodarki narodowej Lipiec 2021 - województwo zachodniopomorskie
Czytaj dalej
Województwo zachodniopomorskie w liczbach 2021
30.07.2021
Folder zawiera podstawowe informacje dotyczące sytuacji społeczno-gospodarczej województwa zachodniopomorskiego w 2020 r.
Czytaj dalej
Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2020 r. - Informacja sygnalna
28.07.2021
Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Czynnikiem, który ma bezpośredni wpływ na wielkość przewozów ładunków i pracę przewozową w żegludze śródlądowej jest między innymi stan dróg wodnych. Niekorzystne warunki nawigacyjne determinują podstawowe parametry konstrukcyjne taboru, tj. stosunkowo małą ładowność barek. Przekłada się to bezpośrednio na wolumen przewożonych ładunków. Wielkość ładunków przewiezionych przez polskich armatorów żeglugą śródlądową ulega systematycznemu zmniejszeniu w skali roku. Dotyczy to zarówno przewozów realizowanych w transporcie krajowym, jak i międzynarodowym.
Czytaj dalej