Menu
W skład Ośrodka wchodzą:
-
Dział Badań Regionalnych i Udostępniania Informacji,
-
Dział Analiz i Opracowań Zbiorczych.
Do zadań Działu Badań Regionalnych i Udostępniania Informacji należy w szczególności:
-
prowadzenie badań i analiz istotnych z punktu widzenia specyfiki regionu, oraz współudział w badaniach i analizach realizowanych przez inne jednostki statystyki,
-
współpraca z terenową administracja publiczną, instytucjami i organizacjami odpowiedzialnymi za projektowanie i realizację polityk regionalnych w województwie,
-
udostępnianie i rozpowszechnianie wynikowych informacji uzyskanych w badaniach, bieżąca obsługa informacyjna społeczeństwa, podmiotów gospodarki narodowej i nauki, prowadzenie Informatorium Urzędu,
-
opracowywanie raportów analitycznych i bieżących informacji o sytuacji społeczno – gospodarczej województwa, informacji sygnalnych o szczególnie ważnych zjawiskach w regionie,
-
obsługa informacyjna prasy, radia i telewizji oraz organizowanie konferencji prasowych i seminariów nt. sytuacji i problemów rozwoju regionu,
-
promocja, popularyzacja statystyki publicznej, publikacji, opracowań i informacji statystycznych.
Do zadań Działu Analiz i Opracowań Zbiorczych należy w szczególności:
-
przygotowywanie opracowań i publikacji tematycznych oraz o charakterze zbiorczym dotyczącym województwa,
-
zapewnienie poprawności merytorycznej i metodologicznej wydawnictw oraz obiektywne prezentowanie zjawisk społeczno – gospodarczych, w tym zapewnienie spójności przygotowywanych analiz i opracowań w przekrojach regionalnych,
-
przygotowywanie publikacji i analiz o zasięgu ogólnokrajowym dotyczących gospodarki morskiej, nauki, techniki, innowacji i społeczeństwa informacyjnego oraz transportu,
-
przygotowywanie i opracowywanie analiz, informacji, publikacji uwzględniających potrzeby terenowych organów administracji publicznej (w tym publikacje i foldery),
-
ustalanie zapotrzebowania odbiorców na publikacje, analizy i informacje statystyczne oraz sposobów jego zaspokojenia,
-
prowadzenie strony internetowej Urzędu.