Menu
Czytaj dalej
Rolnictwo w województwie zachodniopomorskim w 2022 r. - Informacja sygnalna
04.09.2023
W 2022 r. wyższe niż przed rokiem były zbiory zbóż ogółem, buraków cukrowych, rzepaku i rzepiku oraz owoców z drzew i krzewów owocowych w sadach, a niższe – zbiory ziemniaków. Zmniejszyło się się pogłowie świń i drobiu, ale wzrosła liczebność stada bydła i owiec. Więcej skupiono żywca drobiowego i mleka krowiego, a mniej zbóż, warzyw, owoców, ziemniaków, żywca wieprzowego i wołowego. Odnotowano znaczny wzrost cen skupu produktów objętych obserwacją: zbóż, ziemniaków, żywca wołowego, wieprzowego i drobiowego oraz mleka krowiego.
Czytaj dalej
Koniunktura gospodarcza w województwie zachodniopomorskim w sierpniu 2023 r.
31.08.2023
Raport przedstawia ogólny klimat koniunktury w poszczególnych sekcjach działalności gospodarczej w województwie. Opracowanie zawiera diagnozy dotyczące portfela zamówień, oceny bieżące i prognozy produkcji, oceny sytuacji finansowej podmiotów oraz warunków prowadzenia działalności gospodarczej. Raport opracowuje Departament Przedsiębiorstw GUS.
Czytaj dalej
Transport intermodalny w Polsce w 2022 r. Informacja sygnalna
29.08.2023
Transport intermodalny pozwala tworzyć nowoczesne łańcuchy transportowe łączące dwa lub więcej rodzajów transportu w jeden system. Oparty jest on na węzłach stanowiących punkty styku różnych gałęzi transportu uczestniczących w przemieszczaniu towarów bez zmiany jednostki ładunkowej. Im większa liczba węzłów (terminali lądowych i lądowo-morskich), tym łatwiejszy jest dostęp do sieci połączeń.
Transport intermodalny jest miejscem pozwalającym na szybkie i bezpieczne dokonanie przeładunku jednostek ładunkowych pomiędzy środkami transportowymi dwóch różnych rodzajów transportu. Na terenie Polski w 2022 r. zlokalizowanych było 35 aktywnych terminali, z tego:
– 4 obsługiwały przesyłki morze-kolej, morze-droga (terminale morskie),
– 31 obsługiwało przesyłki kolej-droga (terminale lądowe).
Czytaj dalej
Biuletyn statystyczny województwa zachodniopomorskiego - 02 kwartał 2023
29.08.2023
Podstawowe wskaźniki charakteryzujące sytuację społeczno-gospodarczą województwa m.in. z zakresu rynku pracy i wynagrodzeń, cen, finansów przedsiębiorstw, rolnictwa, przemysłu, budownictwa i handlu i gospodarki morskiej.Przekroje: województwo, podregiony, powiaty, sekcje i działy PKD 2007, wybrane wyroby wg PKWiU, grupy COICOP.
Czytaj dalej
Komunikat o sytuacji społeczno-gospodarczej województwa zachodniopomorskiego - lipiec 2023
29.08.2023
Publikacja ukazuje się z miesięczną częstotliwością i zapewnia dostęp do najbardziej aktualnych informacji statystycznych dotyczących procesów zachodzących na terenie województwa zachodniopomorskiego z zakresu m. in. rynku pracy, rolnictwa, przemysłu, budownictwa, handlu, cen oraz działalności portów morskich. Zawarty w opracowaniu syntetyczny komentarz analityczny oraz graficzna forma prezentacji danych ułatwiają właściwą interpretację opisywanych zjawisk. Dla pełniejszego zobrazowania przedstawianych zagadnień wybrane dane prezentowane są według sekcji PKD, sektorów i form własności, powiatów oraz w odniesieniu do wartości ogólnopolskich.
Linki
Cudzoziemcy wykonujący pracę w Polsce w 2022 roku
23.08.2023
Na koniec grudnia 2022 r. udział cudzoziemców w ogólnej liczbie wykonujących pracę w Polsce wyniósł 6,5%. Liczba cudzoziemców w tej grupie wzrosła o 27,3% pomiędzy styczniem a grudniem 2022 r.
Czytaj dalej
Koniunktura gospodarcza w województwie zachodniopomorskim w lipcu 2023 r.
31.07.2023
Raport przestawia ogólny klimat koniunktury w poszczególnych sekcjach działalności gospodarczej w województwie. Opracowanie zawiera diagnozy dotyczące portfela zamówień, oceny bieżące i prognozy produkcji, oceny sytuacji finansowej podmiotów oraz warunków prowadzenia działalności gospodarczej. Raport opracowuje Departament Przedsiębiorstw GUS.
Czytaj dalej
Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2022 r. - Informacja sygnalna
31.07.2023
Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie, a wielkość ładunków przewiezionych przez polskich armatorów żeglugą śródlądową ulega zmniejszaniu. Wśród czynników, które mają bezpośredni wpływ na spadek przewozów ładunków i pracy przewozowej w żegludze śródlądowej, należy wymienić niedostateczne zagospodarowanie dróg wodnych oraz niekorzystne warunki nawigacyjne determinujące podstawowe parametry konstrukcyjne taboru, tj. stosunkowo małą ładowność barek. Przekłada się to bezpośrednio na wolumen przewożonych ładunków. Przy niewielkiej skali przewozów żeglugą śródlądową, wolumen przewiezionych ładunków mierzony w tonach podlega dużym wahaniom wynikającym z charakteru tych przewozów.
Czytaj dalej