Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Aktualności

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Informacja sygnalna Zatrudnienie i wynagrodzenia w województwie zachodniopomorskim w 2021 r. - Informacja sygnalna

15.09.2022
W 2021 r. przeciętne zatrudnienie w województwie zachodniopomorskim wyniosło 297,0 tys. osób i wzrosło w skali roku o 0,9%. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto wyniosło 5549,85 zł i ukształtowało się na poziomie o 7,5% niższym niż w kraju. W porównaniu z 2020 r. zwiększyło się ono o 8,8% (w kraju – o 8,6%). Wzrost odnotowano zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym (odpowiednio o 9,5% i 8,6%).
Czytaj dalej

Notatka informacyjna Informacja o podmiotach gospodarki narodowej Sierpień 2022 - województwo zachodniopomorskie

12.09.2022
Informacja o podmiotach gospodarki narodowej Sierpień 2022 - województwo zachodniopomorskie
Czytaj dalej

Informacja sygnalna Powszechny Spis Rolny 2020 – wyniki ostateczne w województwie zachodniopomorskim - część II

02.09.2022
Według ostatecznych wyników Powszechnego Spisu Rolnego w 2020 r. zmniejszyła się liczba użytkowników gospodarstw rolnych stosujących nawożenie mineralne o 8,3%, Zmniejszyło się również zużycie nawozów NPK w czystym składniku na 1 ha UR o 8,4%, ale odnotowano wzrost zużycia nawozów wapniowych o 57,1%. Wyniki PSR w 2020 r. wykazały zmniejszenie liczby gospodarstw stosujących nawozy pochodzenia zwierzęcego. Blisko 70% gospodarstw domowych z użytkownikiem gospodarstwa indywidualnego prowadziło sprzedaż wytworzonej końcowej produkcji rolniczej, a blisko 10% produkowało głównie (w tym wyłącznie) na samozaopatrzenie.
Czytaj dalej

Publikacja Rolnictwo w województwie zachodniopomorskim w 2021 r.

02.09.2022
Podstawowe informacje dotyczące użytkowania gruntów, produkcji roślinnej (powierzchnia upraw, plony, zbiory) i produkcji zwierzęcej, skupu i cen produktów rolnych oraz inne dane charakteryzujące sytuację w rolnictwie.
Czytaj dalej

Informacja sygnalna Transport intermodalny w Polsce w 2021 r. Informacja sygnalna

29.08.2022
Transport intermodalny pozwala tworzyć nowoczesne łańcuchy transportowe łączące dwa lub więcej rodzajów transportu w jeden system. Oparty jest on na węzłach stanowiących punkty styku różnych gałęzi transportu uczestniczących w przemieszczaniu towarów bez zmiany jednostki ładunkowej. Im większa liczba węzłów (terminali lądowych i lądowo-morskich), tym łatwiejszy jest dostęp do sieci połączeń.
Czytaj dalej

Informacja sygnalna Transport intermodalny w Polsce w 2021 r. - Informacja sygnalna

29.08.2022
Transport intermodalny pozwala tworzyć nowoczesne łańcuchy transportowe łączące dwa lub więcej rodzajów transportu w jeden system. Oparty jest on na węzłach stanowiących punkty styku różnych gałęzi transportu uczestniczących w przemieszczaniu towarów bez zmiany jednostki ładunkowej. Im większa liczba węzłów (terminali lądowych i lądowo-morskich), tym łatwiejszy jest dostęp do sieci połączeń.
Czytaj dalej

Informacja sygnalna Biuletyn statystyczny województwa zachodniopomorskiego - 02 kwartał 2022

29.08.2022
Podstawowe wskaźniki charakteryzujące sytuację społeczno-gospodarczą województwa m.in. z zakresu rynku pracy i wynagrodzeń, cen, finansów przedsiębiorstw, rolnictwa, przemysłu, budownictwa i handlu i gospodarki morskiej.Przekroje: województwo, podregiony, powiaty, sekcje i działy PKD 2007, wybrane wyroby wg PKWiU, grupy COICOP.
Czytaj dalej

Notatka informacyjna Informacja o podmiotach gospodarki narodowej Lipiec 2022 - województwo zachodniopomorskie

18.08.2022
Informacja o podmiotach gospodarki narodowej Lipiec 2022 - województwo zachodniopomorskie
Czytaj dalej

Publikacja Województwo zachodniopomorskie w liczbach 2022

28.07.2022
Folder zawiera podstawowe informacje dotyczące sytuacji społeczno-gospodarczej województwa zachodniopomorskiego w 2021 r.
Czytaj dalej

Informacja sygnalna Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2021 r. - Informacja sygnalna

28.07.2022
Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Czynnikiem, który ma bezpośredni wpływ na wielkość przewozów ładunków i pracę przewozową w żegludze śródlądowej jest między innymi stan dróg wodnych. Niekorzystne warunki nawigacyjne determinują podstawowe parametry konstrukcyjne taboru, tj. stosunkowo małą ładowność barek. Przekłada się to bezpośrednio na wolumen przewożonych ładunków. Ilość ładunków przewiezionych przez polskich armatorów żeglugą śródlądową ulega systematycznemu zmniejszeniu w skali roku. Dotyczy to zarówno przewozów realizowanych w transporcie krajowym, jak i międzynarodowym.
Czytaj dalej
1    15  16  17  18  19  20  21  22  23    46
Do góry