Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Kalendarium

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Kwiecień 2016

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
1
Informacje z dnia: 27 Kwiecień 2016
28 29 30 1
27
kwi

Gospodarka morska w Polsce w 2015 r.

W 2015 r. w morskiej i przybrzeżnej flocie transportowej odnotowano spadek liczby statków. Morską flotą transportową polscy przewoźnicy przetransportowali więcej ładunków niż w 2014 r., natomiast przewozy pasażerów w komunikacji międzynarodowej uległy zmniejszeniu. Po raz kolejny, począwszy od 2012 r., w portach morskich odnotowano wzrost obrotów ładunkowych. W portach o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej zwiększyły się obroty ładunkowe w Gdańsku i Szczecinie, natomiast spadły – w Gdyni i Świnoujściu. Mniejsze niż w 2014 r. były obroty ładunków tranzytowych. Ruch pasażerów w portach morskich był wyższy niż przed rokiem. Od 2012 r. zauważalny jest niewielki wzrost liczby jednostek w polskiej flocie rybackiej, natomiast liczba trawlerów dalekomorskich pozostała na niezmienionym poziomie. W 2015 r. połowy ryb i innych organizmów morskich były większe niż przed rokiem. Morska flota transportowa polskich armatorów i operatorów na koniec 2015 r. liczyła 102 statki (stanowiące polską własność lub współwłasność) o łącznej nośności 2514,7 tys. ton i pojemności brutto GT 1778,3 tys. (w 2014 r. – 104 statki o łącznej nośności 2721,0 tys. ton i pojemności brutto GT 1894,0 tys.).
Czytaj dalej
Do góry